Je zodpovědný za plánování odečtových tras a termínů včetně realizace periodických odečtů spotřeby měřidla (elektroměr, plynoměr). Tyto údaje zasílá PDS Operátorovi trhu energií (OTE), který podklady pro vyúčtování naměřené spotřeby zasílá společnosti MND. Dále je zodpovědný za výstavbu a údržbu distribuční soustavy elektrické sítě či zemního plynu.
V neposlední řadě je distributor zodpovědný za příjem a opravu nahlášených poruch na distribuční soustavě (např. spadlé vedení, přeseknutý kabel před měřidlem). Kontakty na jednotlivé distributory naleznete níže.
V případě úniku plynu, výpadku dodávek elektrické energie nebo poruchy spínání HDO kontaktujte poruchovou linku provozovatele distribuční soustavy, který je dle energetické legislativy zodpovědný za funkčnost měřidla na vašem distribučním území.
Před nahlášením poruchy prosím zkontrolujte hlavní jistič a případně i podružné jističe. Dále doporučujeme zkontrolovat, zda se elektroměr protáčí, i když vypnete bytové jističe, zda se protáčí pouze při VT nebo NT (u dvoutarifních sazeb), případně zda není oproti obvyklému provozu elektroměr hlučnější.
PREdistribuce, a. s.:
Linka pro hlášení poruch: 800 823 823
Zákaznická linka: 800 550 055
Webové stránky: www.predistribuce.cz
ČEZ Distribuce, a. s.:
Zákaznická linka i linka pro hlášení poruch: 800 850 860
Webové stránky: www.cezdistribuce.cz
EG.D, a. s.:
Zákaznická linka i linka pro hlášení poruch: 800 225 577
Webové stránky: www.egd.cz
poruchu v dodávce elektřiny,
poruchu elektroměru a přístroje HDO,
havarijní situaci v cizím zařízení s rizikem ohrožení.
jméno a příjmení ohlašovatele,
jméno a příjmení zákazníka,
adresu nebo podrobný popis místa, kde došlo k poruše (obec, ulice, číslo popisné),
specifikaci poruchy nebo toho, co vám nefunguje,
telefonní kontakt.
Před nahlášením poruchy prosím zkontrolujte, zda není uzavřen hlavní uzávěr plynu (HUP).
Poruchová linka pro všechny dodavatele plynu 1239
Na uvedeném čísle 1239 lze hlásit následující závady:
poruchu dodávky zemního plynu do místa spotřeby,
veškeré úniky zemního plynu,
ohlášení závady a poruchy plynárenského zařízení (plynovod, přípojky, regulační stanice plynu, stanice katodové ochrany),
závadu na měřicím zařízení (plynoměru).
Pro urychlení obsloužení si prosím připravte následující informace:
jméno a příjmení, adresu a tel. spojení volajícího,
co nejpřesnější popis místa výskytu poruchy,
druh poruchy (únik plynu, výpadek dodávky plynu, vadný plynoměr atp.).
Kontakt na jednotlivé distribuce:
GasNet, s. r. o.:
Webové stránky: www.gasnet.cz
Zákaznická linka: 555 901 010
Pražská plynárenská Distribuce, a. s.:
Webové stránky: www.ppdistribuce.cz
Zákaznická linka: 267 175 222
EG.D, a. s.:
Webové stránky: www.egd.cz
Zákaznická linka: 800 225 577
Napište nám prosím, pokud vám nějaká informace v článku chybí. Na základě vašeho podnětu můžeme pomoci dalším zákazníkům.
Svoje konkrétní dotazy k našim produktům a službám však prosím pište na mnd@mnd.cz nebo volejte 800 400 500. Vašemu požadavku se tak můžeme věnovat dříve.
Pokud jste nenašli odpověď na svůj dotaz, neváhejte nás kontaktovat.
Volejte zdarma 800 400 500 nebo pište na adresu mnd@mnd.cz.
Volejte zdarma celý týden od 8 do 20 hod.
800 400 500
Ze zahraničí volejte na +420 226 400 500.
Pište na mnd@mnd.cz
Member of KKCG Group | Copyright © 2024, MND Energie a.s.